nedeľa 23. júla 2017

Útočníkom neradím, ako dávať góly, hovorí budějovický strelec Hric

V Karvinej hral pred piatimi rokmi svoj prvý druholigový zápas a jeho Táborsko vtedy prehralo. V Karvinej sa o rok neskôr po prvýkrát v druhej lige trafil do siete súpera. Tím remizoval a zachránil sa. A v Karvinej sa v sobotu od 16.30 hod predstaví znova. Tentokrát v drese budejovického Dynama a chcel by tam prvýkrát vyhrať.

Stopér Jakub Hric by si to prial pre celý svoj tím. Ten by to totiž už potreboval. Po dvoch remízach v rade, keď počas zápasu zachraňoval doma s Táborský a v Sokolove bod za remízy 2: 2 a 3: 3 a voľnom kole kvôli nepárnemu počtu účastníkov súťaže, klesol na deviatu priečku tabuľky. Výhru má zatiaľ na svojom konte len jednu a čelo tabuľky sa mu vzďaľuje.

A mimochodom, dôležitú úlohu hral v oboch dueloch práve stopér b udejovického tímu.S Táborská totiž porovnával svojím prvým gólom za Dynamo. V Sokolove skóroval hneď dvakrát. "Prvý gól som dal, keď sa po štandardnej situácii odrazil loptu k Honzovi Šimák a ten ma našiel nahrávkou. Pri druhom som si na prednej tyči vyskočil na roh Petra Benato a hlavou skóroval, "opísal dva týždne starú záležitosť Jakub Hric.

Ale pokojne vám popíše aj svoje staršie trefy v druhej lige. Boli totiž len štyri - gól dal Karvinej, kde vtedy striedal strelca Ľuboša Kôstku, Třinci a dva Vlašimi. Svojimi tromi gólmi v tejto sezóne tak takmer vyrovnal svoje doterajšie maximum za päť rokov v drese táborského celku.

"Všetky boli tak nejako po štandardných situáciách.Ako stopér sa totiž pred bránku súpera ani inak príliš nedostanem, "vysvetľuje Hric a dodáva, že treba gól hlavou Sokolov síce nebola nacvičená situácie, však plánovaný úmysel. "Pred tým rohom som Petru Benato hovo ril, aby mi to poslal na prednej tyč," vracia sa ešte k svojej trefe Jakub Hric.

Hoci je teraz najlepším strelcom, útočníkom radiť nechodí. "To rozhodne nie. Ono je jedno, kto góly dáva, ale hlavne aby sme bodovali, "hovorí celkom známu frázu, ktorá v prípade budejovického tíme zatiaľ stále platí. Len by ju chceli ešte zvýrazniť na to, že by chceli vyhrávať, nie len bodovať.

"Je dobre, že sa nám v posledných zápasoch podarilo z nepriaznivého vývoja zápasu dostať a porovnať. Ukázalo to naši silu aj Moral.Ale už by sme tiež potrebovali, aby sme uhrali zápas, ktorý budeme kontrolovať a dokážeme ho do víťazného konca. Potrebujeme dostať do hry trochu pohodu, "hovorí Jakub Hric.

Po svojom letnom príchode z Táborska sa v zostave českobudějovického tíme presadil až nečakane ľahko. Ako jediný z obrany doteraz odohral na svojom poste plnú porciu minút. Začal s Ondrejom klinčeka, zahral si aj s Pavlom Novákom a v poslednom dueli nastúpil vedľa Brazílčana Limy.

"Pre mňa je hlavne dôležité, že hrám ja. Nekoukám sa na to, kto hrá vedľa mňa. S každým si dokážem vyhovieť, "vysvetľuje Hric, ktorý sám nečakal pri svojom letnom príchode z Táborska, že sa dostane tak skoro do základnej zostavy.

" V Táborsku to bolo o tom, že som hral, ​​keď boli karty alebo zranenia.Cez Mráza s Cíferským sa tam nešlo moc dostať. Tu si myslím, že mi do zostavy veľmi pomohla veľká obmena tímu, "hovorí.

V súčasnosti si tak plní svoj detský sen. Hrať za Dynamo. V žiakoch v ňom síce pôsobil, ale do dorasteneckého tímu sa nedostal. A tak to vzal okľukou. Od šestnástich hral na Rudolfovom za muža krajskej súťaže. A keď prišla možnosť, skúsil ísť ešte na posledný polrok do druholigového dorastu Táborska.

A tam zaujal a postupoval ďalej do mužov. Hral za béčko aj za prvý tím. "Myslí m si, že nejaké skúsenosti som tam nazbieral. Ale keď sa v lete objavila možnosť ísť hrať do Dynama, bola to pre mňa jasná voľba a cieľ. Na nič iné som nepozeral, "rozpráva. Veď v mladosti chodil na Strelecký ostrov hráčom fandiť.Teraz sám môže Dynamo pomôcť k návratu do prvej ligy. Ďalší krok môže tím urobiť už v Karvinej, kam popoludní vyrazia.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára